Tuesday, June 5, 2012

Let’s go to UiTM !


Day trip was going foineee ! Heee,I’m sorry guys J Assalamualaikum w.b.t and good sejahtera lha yea :D Macam yang korang semua tahu. Err,tahu ke ? Heee .4 Days ago yana hantar akak yana ke UiTM Shah Alam kat Selangor tu .As you know lha,yana jarang jejak kaki kat sana.Tambah-II jenis tempat sesak sampaikan berlaga bahu pon tak terasa nak minta maaf yea .Boleh lha yana gambarkan diri yana nih umpama rusa masuk kampung !!!! Tak perlu lha nak ulang banyak kali tanda seruan tu :3 Memang yana mengaku pons J


                                                  Day 1
Pagi tu kami semua pakat packing barang .Macam nak pindah rumah aku tengok.Naseb lha mak aku tak bawak peti ais ka mesin basuh ka .Kalau tak aku yang duduk belkang tu yang terseksa macam kebuluran makanan kat Afrika :3 After semua dah beres,kite gerak dalam pukul 9.30 am then sampai pukul 6.30 p.m. Macam yang aku cerita masanya tersangat lha panjang,bukannya sebab tersesat,tapi sebab menghayati keindahan semulajadi .Err,sumpah aku tak bohong J *Bohong tu sunat :3 Pastu kan,dah lha sesak kat lebuhraya ,terperangkap dalam 1 jam kat situ sebab ade accident .Then,kita bermalam kat rumah pak menakan kat Puncak Alam .Keindahan yang teramat cantik kat sana.

Disebabkan terlampau letih .Bebudak ni bangun lewat .Tak ku sangka semak juga bilik anak teruna nih :3 Takpa-II,ni bukan keindahan semulajadi yang aku maksudkan .


Sesi orang tua bersembang jangan kita menyampuk .Nanti kena sound :3
*Nampak sangat aku dah kena .



Yang belah kiri nih dua pupu and kanan macam syok sendiri nih adik aku .Dua-II nama Alia.So,bila aku panggil Alia dua pupu nih,si Alia adik aku nih tak puas hati .Last-II aku tak panggil dua-II .Kan senang ?


Day 2
Pagi nih kita bersiap sedia terlalu awal sebab nak masuk awal kat UiTM.Takot ramai orang datang ,nanti sesak plak,then takot parking takde plak .So,pukul 7 pagi kita dah siap-II .Then,tuan rumah yang baru bangun tidoq ni pakat terkejuk berok apsal kami nih awal sangat 

Ni baru lha akak aku .Nama dia Izzati .Aku panggil dia Izzati .Sejak kecik lagi aku panggil nama tu .So,tak lha segan sangat .Pernah sekali tu mak aku suruh panggil kaklong .Fuyooo,berbelit lidah aku nak panggil.Last-II,aku tak panggil teross kan senang .Dia dapat Bidang Undang-II and asasi apetah .Aku tak faham sangat .



Mak aku lambat sangat so aku snap je lha J


Then,kita mula lha bergerak ke UiTM .Aku boleh nampak debaran kat akak aku nihh .Sampaikan aku yang tengok ni pon berdebar jugokk .Haisshh,kacau daun betol -,-But,sebelum tu kami masuk MSN dulu.Tempat pak menakan aku kerja .





Apa salahnya sekali sekala aku bagi gambaq tak berkualiti .Heeee J




Nama dia Intan .Nama panjang dia ape tah,aku tak ingat sangat .Dia umur 17 tahun .Beza setahun je dengan aku .Adik dia nama Yana jugokk,umur pon sama dengan aku .Adik dia kembaq aku J

Then,kite teross hantar kak aku pi sana .Aku tengok dia macam sedih je.Ye lha mana tak sedih ,negeri jauh tu .Dari Kedah ke Selangor .Tak pe lha,apa salahnya jadi pelarian Kedah sat .Masuk-II sana,depa suruh kami naik bas.Jauh jugak nak sampai kolej dia .Tu lha gunanya bas hari tu .Hari tu,aku naik 4 kali bas,sampai yang pemandu pon naik meluat tengok aku.Haha,nampak sangat aku tak penah naik bas .Ye lha,sejak aku darjah 6 aku berenti naik .Then,aku stay asrama 4 tahun .Mana tak macam kera dapat bunga J Then,petang tu kite berenti kat rumah Pak Long aku kat Kuang,Selangor .


Nama dia Maisarah kot .Aku pon tak ingat .Dia comel sesangat tapi garang nak mampoih .Dia comel macam aku kan ? Haha,aku tahu hampa nak termuntah .Sat,sabaq sat jangan muntah lagi .Tengok ni dulu,



Okay,yang ni baru syok nak muntah .Haha,silakan lubang jamban di sebelah J Sila datang lagi :>





Day 3
Okay,hari nih kita nak berjalan sekitar KLCC .Fuyooo,tak dapat aku bayangkan orang kampung macam aku nih berjalan di tempat sesak .


             Okay,let’s go ! *Pengacara mandom :3

Mula-II kita ambil komuter kat Kuang then ambil tiket sampai ke KL Sentral .Tengok ! Kan aku dah kata aku nih ade ciri-II nih .Then,naseb lha tak sesak dalam komuter tu .Aku ingat ka laju macam roket.Ya Allah,macam siput pig komuter jalan .Haha .LRT baru laju kot :3 Ade lha satu kisah nih,kan tempat tu coach for mowen only .Pastu ade lha bangle pakat naik belah nih .Pastu,depa boleh buat muka sekupang plak .Helloooooo ?? You ni girls ke ? Tapi kan,aku takde lha kesah sangat.Lantak pi lha hang nak naik pon asal jan gan halang pemandangan mata aku nak tengok keindahan semulajadi kat MDB .Err,banyak sangat sampah kat situ .

Chicken Rice Shop buka sekadar nasi ayam .Kok kok kok !! Okay,kita pergi isi perut dulu kat situ .Pernah anda bayangkan orang yang tak pernah jejak tetibe jejak kat situ ? Jom tengok :



1



2



3
Macam tu lha cerita dia .


Mereka nih sepupu aku .Kiri ,Aiman abang kepada kanan nih,Miyyo .Depa nih macam anjing ngan kucing tapi kadang-II bagai isi dengan kuku .Suka aku tengok depa J



Baju kemeja tu adik aku,nama dia Luqman Hakim  and sebelah dia tu nama nya Hakimi .Abang kepada Maizatul .Ingin dijadikan menantu ? Sila dial nombor 999 .Insyaallah saya angkat .Caya lha J





Yang pakai baju ungu tu adik aku .First time aku mengaku dia tu adik aku .Kami nih bagaikan anjing dan kucing .Nama dia Farhin Awing .Nama tu mak aku yang bagi .Kalau lha aku jadi mak dia dah lama aku letak nama Peah kelabu :3

Waktu nih,kami pakat dok pikiaq nak pi mana nih .Apa  salahnya jadi model kat pintu depan Suria KLCC yea :3 Pastu,kita planning nak pergi Masjid India !! Membeli belah kat sana J





The weather was going foinneee.Membayangkan kami nih tourists from oversea lha konon :3

Tudung Obama !! Satu RM10 .Beli satu takdak free ! Beli satu takdak free ‘.Layakkah aku sebagai penjual tudung ?

Aku tahu budak nih letih dok tunggu kami shopping .Sabaq sat norh :3



Macam yang aku cakap,tersangat lha sesak .Aku tak menafikan kesesakan nih kat situ .



Kembali kepada tujuan asal aku .Kite pergi ke masjid India .Alang-II tu pi lha sembahyang Asar kat situ J

Aku tak tahu apsal aku senyum .Adik aku buat lawak ka ?



Then,disebabkan aku yang mencemburui masa .So,kite pulang lha .Beli lha tiket pulang ke Kuang .Masa naik koumuter balik nih,dah lha sesak pastu takdak tempat duduk plak .Naik kematu kaki aku berdiri .Pastu kan,Ya Allah,comel gile kakak tu .Sat-II aku tengok dia,ntah dia perasan ke tak .




Day 4


Pepagi bute lagi aku dah kemaskan barang aku .Kami nak balik dah kat Kedah .Kami gerak dalam pukul 9.30 a.m sampai pukul 3.30 p.m .Awal kot hari tu,tapi kan yang nak pi sana tu sampai pukul 6.00 p.m .Takpa lha ,yang peting aku sampai rumah .Waktu dok kat lebuhraya,terkejut berok aku.Dia tulis kat signboard kata Alor Setar 413 KM .Fuyooo,jauh tu .




Pesanan Penaja :

Says : Cuti sekolah dah nak habes ! Cepat borong barang asrama ! Heee,sedih sangat dah balek sana,dah lha kena stay 2 weeks .Mencabar keimanan aku sebagai seorang kaki online L Dahl ha lessen L aku terbantut sebab bercuti nih .Last-II ,aku malas nak ambik .Pastu ayah aku cakap ‘ Ingat duit aku nih daun ke ape ? Hari rabu nih buat ujian statik ‘ .


























No comments: