Thursday, November 1, 2012

Raya Tak Jadi


Assalamualaikum and Happy Aidiladha uolls .K for me,macam tak raya even sembelih berpuluh-puluh ekor lembu depan aku,aku still takde feel .Apekah ini raya ? Tak meriah langsung .Actually,daripada suasana Raya Aidilfitri pon aku dah tahu raya nihh memang dah tak meriah macam zaman aku kecik-II dulu .Haha .Ohh Ohh semalam kan ,aku temankan makcik-II hot aku pergi beli langsir kat SUNGAI PETANI .So for me tak ohsemm lha kalau aku tak pergi,Haha .Actually,semuanya makcik-II and aku sorang ja remaja kat situ .Feel appreciate sikit lha .Sikit je tak banyak .Err—‘ Tahun ni memang tak rajin berjalan macam tahun lepas,I don’t know lha what is going on to my dad .Setakat nak pergi Baling beli barang pon,aku jugak yang nak kena pergi sendiri .Naseb aku dah ada lessen moto,kalau tak sampai ke cucu cicit aku tak terbeli barang asrama aku tu .

So,pergi beli langsir kat NAGOYA .Okay lha jugak prices dia,not bad .Sebenarnya pergi sana nak beli barang untuk wedding pakcik,seems pakcik tu stay kat Sabah .So anak menakan dia a.k.a AKU ,and MAK MENAKAN AKU YANG HOT kena lha tolongkan .Adik beradik mithali lha katakan *tunjuk muka sikit* .Then,pergi ke VM (Village Mall) temankan Maktih aku pergi baiki Ipad dia yang rosak tu .Ehh,ehh,nak tahu tak ? Masa masuk VM tu kan,kita jumpa sorang budak facebook  nihh .Mula-II tak perasan lagi,bila dia jalan tepi aku .Ehh,dia ka ? Haha .Terus aku keluar kedai tu,tak mau tunjuk muka .Satgi dia perasan,mampos aku .Heee :’D Then,balik lha rumah around 6.30 p.m  .Berjalan sini sana macam Mak Datin ,letih gileeee .Pastu balik rumah,ayah pulak ajak makan kat luar .Then,terpaksa pulak bersiap,keluar pukul 8.30 kot .Hah ! Yang ni baru lha cerita yang aku nak cerita kat hampa nihh .So,camni  lha .Sepanjang dari rumah aku ke Baling,semua kedai yang aku tengok semua full dengan orang .Dengan perut aku lapar,memang geram ah .K sabar k sabar .Tup tup,jumpa jugak kedai yang sikit orang .Alhamdulillah *sujud syukur* .So,masuk-II kedai terus ambil sit .Then,takpe lha macam biase tanya minuman .So dah order ape semua .Lepas 10 minit aku tunggu :


PENGODER : Adik,susu pekat habis lha .Ambik milo’o ais k ?
AKU :Hah ? Takdak susu ? Ermm,okay lha .


WTH -,- .Apekah yang terjadi ? Takde susu ? K seterusnya adegan orang sebelah aku .


PENGODER: Adik,bihun baru celur .Ambik mee bole ?
ORANG SEBELAH: Ermm,okay lha



Another WTH .Hey,apenihh ? Kedai apakah yang sedang membuat lawak pada malam-II buta .Dalam seumur hidup aku,nil ha kali pertama aku dengar susu pekat habis .Aihh,kebanyakn pelanggan yang datang lepas aku,semua lari balik .Haha .Lepas 10 minit,baru sampai minuman aku.Dengan orang sebelah aku yang datang awal dari aku pon makanan tak sampai-II lagi .Memang aku agak dah,dalam pukul 3 pagi ,nanti datang ah makanan aku .So,aku pujuk ayah aku pergi kedai lain .So,kita pon carik ah kedai lain,memang full ah .So,last kali tahu tak aku makan kat mana ? KEDAI MAMAK wehh .Haha .Macam apegi,tomyam ohh tomyam .Kesian aku tahu ? Hoho .








No comments: