Thursday, November 15, 2012

Key Eyl & Melaka babyy


Assalamualaikum,saya  datang nak cerita nihh *ketuk pintu laju-II* .Heeee,dah lamakan aku tak buat entri baru since sebulan yang lalu .Sebenarnya ade reason disebalik semua nih ,ececece :’D Ye lha,kita kat sini dah nak espiemmmm tahun depan,so bapak kita letak jadual online untuk kite nihh .Ayoyo *tepuk dahi* .So,disebabkan perants aku nak beri peringatan kat aku nih,dioarang letak lha papan tanda protes depan bilik ‘ONLY FRIDAY’ .Ehh,what the hell ? Haha .Hello ? Anak korang nih tak disahkan buta lagi k ,yana tahu lha bole online hari jumaat ja .Ehhh,ehhhh :P

Because of aku nih sedih sebab jadual nih .Aku pon membawa diri ke Kota Maysia yang permoss tu .Hoho .So,bermulanya pengembaraan aku as a villagers of kampung memali ke KEY EYL .Err,adakah aku salah eja ? Opss sorry,KL  :’D  So pada tarikh 8/11/12 untill 10/11/12 aku akan berada di bumi Melaka and also tak lupa kepada tokwan tiri Johor iaitu Keyl Eyl *big clap* J So bas bergerak pada pukul 5.30,ops sorry pukul 6 lebih .Tahu-II lha kan janji melayu camne kan ? Haha .Then,bas menuju ke Penang .Jyeahhh,kita nak ke mana ? Ke Sunway untuk membeli barang .Mane lha tahu kan kita ada tertinggal berus gigi ke ubat gigi ke ubat nyamuk ke .So beli lha siap-II kat sana :’D  Then,bas bergerak menuju ke Melaka pada malam itu .Aummmm :’D 


Ohh,kita tido dalam bas .Bukannya tak berduit cuma malas nak keluarkan duit .Haha *ayat cover* :’D Then,pagi esok sedar-II dah ada kat R&R Negeri Sembilan .So,solat and breakfast kat sana siap-II .The,you know what ? Kami terserampak dengan budak-II yang nak pergi legongland .Untung lha kan korang ,dapat pergi tempat mahal-II cenggitu .Kalau aku pergi ,alamatnya tak kahwin lha aku nanti *duit habis* .Banyak kot bas yang pergi Legongland tu,lebih kirang 3  bas .So,aku and Nad nih jalan lha nak masuk R&R tu .Pastu buat-II peramah dengan budak-II tu .


Kami : Ehh,korang nih orang mana ? *tergeliat lidah aku cakap KL *
Budak Legongland : Kite dari Selangor
Kami : Ohh ye ke ? Kite dari Kedehhh *Kedah* :’D
Budak-II Legongland : Kedehh ? Eh,bukan kedah ke ?
Kami : Eh takde lha,Kedehhh lha .
Budak Legongland : Bukan kedehh lha,tu kedekut namanya .Boooo :P


So,kesimpulannya adalah even kau tu nak cakap KL pon,jangan lha sampai semua perkataan kau nak tambah ‘eee’ kat belakang .K faham ? Haha :’D So,yang ni dengan budak lelaki Legongland .Second conversations adalah dengan budak perempuan Legongland :


Budak Legongland : Ehhh,akak comel lha :’D
Aku : Ohh ya ka ? Makasehhhh :’D
Budak legongland : Ye lha,akak comel lha :’D
Aku : Dalam hati * Ehh biar betol budak nih *.


Kalau nak diikutkan hati aku,nak lari masuk lubang jamban je .Fisrt time budak perempuan puji aku .Haha .Aummmm :’D






                   Hengsemm kan bas kat belakang ? Haha




                                                                    Me ,Nad and Aida



Well,sebenarnya tujuan gambar nih adalah nak menunjukkan betapa hebatnya GIGI NAD tu .So,guna lha POLYDEN ,memang melekat gigi palsu anda sampai ke malam .Memang,memang :’D




Next me is FATIN AMIRAH ZAMRI .Well call her Ten or Ketot because of her high .Aku selalu kacau dia,sebab dia rendah .Haha .Sorry again .But,rendah itu comel :”D



Then,we move to Taman Tema Air kat A’Famosa kot .Ntah lha nama WaterPark tu ape,disebabkan nama dia tak sentap macam Kampung aku nih,so aku lupa nama dia .Haha,takde lha .Disebabkan aku teruja’s gilaaa nak mandi,aku sampai lupa nak bawa baju mandi .Ohh tidak ! No No ! *macam anak mati* .Teruja’s aku mati dengan serta merta .Dah tu aku bole buat ape ? Tengok je lha .Aku nih dah macam orang yang alergik air je ,’Ohh air ! Lari ! ‘ –‘
Then,we move to homestay .On 6.30 sharp kita keluar pergi shopping kat Mall .Aummmm,seronoknya kan ? Kan ? Errr,geddik je lebih -..- Malam tu,geng aku semuanya dressing sakan ,but aku ? Because of kain aku singkat,terpaksa aku pakai baju biasa .Tak bole lha nak glamour macam diaorang tu .Hoho .




Maybe because of cuaca panas kat sana .So mulut aku automatik senget macam otak tuan dia -..- Ohh shit .


  

                                                                              Kim and I 




Aku nih takde lha tinggi mana pongss .Tak setinggi pemain bola keranjang Afrika .Opss silap pulak,terkutuk negara suami .Haha .Btw,tinggi aku 166 kot :’D Same with Nadia ,but dia tinggi sikit .





Hello ? Kita akan naik cruise .Wow ohsemm tu :O Disebabkan lewat sangat,and aku mengantuk gilee .So,yang ni je lha yang aku snap .Dah pukul 11 lebih kot,cruise pon dah nak tutup :’D Naseb lha kan *urut dada* :’D


So,next day .I mean lastday ,we gonna going to KL .Let’s move ! :’D It take about 5 hours maybe dari Melaka ke KL .Pukul 2 kita sampai KL ,then we go to SUNWAY PYRAMID .Ohh ohsemm kan ? Maybe budak KL dah biase kan ? But budak kampung macam aku nihh teruja’s sikit .So tolong lha faham ye ? Haha .




   In front of Pintu Utama Sunway .Btw,lelaki belakang tu bakal lelaki Aida .Hengsemm kan ? Haha



                                                                       Lunch time :’D






                                         Kim and Ten .Comel kan ? Kan ? *tolong lha puji*



Ohh ya .Masa tu Shila Amzah buat show kat Sunway .Memang happy gileee ,tahap kronik lha katakan .So,masa nak naik escalator tu kan,aku ternampak polis belakang aku .Tup tup ada Shila Amzah belakang aku .Opocot Mak Kau ! Mata aku bersinar-II gileee .Haha .Sebenarnya Shila Amzah tu nak minta autograph aku tapi aku tolak .Nak buat camne kan ?Tu ah sampai kejar aku naik eskaltor . Haha :”D*Kalau dia baca mampos aku * .Btw,saya peminat Shila Amzah *big clap* :”D

So,sampai sini je lha cerita aku yang tak ohsemm sangat bagi hampa tu .But for me it was so so so ohsemmm *mimpi indah* J So,goodluck to espiemmmm victim 2013 J









No comments: