Thursday, July 26, 2012

DOUBLE TRIPLE HAPPY

Assalamualaikum w.b t to all readers and especially to my lovely friends .Camne puase ? Penuh tak ? Ye ke ? Nampak sngat menipunye especially kanak-II .Tahu lame dah .Err -,- Eh,mesti dah beli kan baju raya .Ye lha,jualan murah sekarang .Mak aku  punye lha borong baju haritu,disebabkan jualan murah amat lha murah sekali .Ye lha,dah nama pon nak raya dah .Eh,raya ? Lambat lagi lha bro --'

Sebenrnya,reason yang top sekali adalah nak cerita nihh .KITE LEPAS JPJ ! *Terharu sambil peluk parents .Err,ni bukannya nak ambik result exam lha awak .Yaa,aku syukur gile haritu sebab lulus JPJ .Memang aku tak sangka kot,kawan aku kena test 2 kali sebab kat titi dia kurang 7 saat .So,disebabkan hari JPJ tu jatuh pada hari Selasa *Ehem-II,macam nak umum raye je :3 Aku terpaksa ponteng kelas sebab nak hadir test tu .Rupe-II nye tak sia-II aku ponteng * Kalau mak aku baca mesti dia dah ligan aku satu kampung,anak tak kenang budi .Haha .Jyeahh,dah lha 6 orang kawan aku pergi test.Aku selalu bayangkan kalau 6 orang kawan aku lulus,aku tak lulus ? Mesti dah frust menonggeng kan ? Kalah orang hilang bini --'

Ye lha,dah disebabkan bula ramadhan .Aku nak jage lha mulut aku haritu .Taknak mengutuk dah .So,dari A sampai Z,memang aku senyap gile-II .Kawan-II aku pon takut tengok aku .Ye lha,sememangnya mulut aku lha yang paling banyak cakap .Tetibe,senyap /Eh,Yana Lg dah insaf ? Haha .But,dugaan datang kot .Datang lha seorang kakak yang tak kurang hebatnya mulutnya berkata .Mentang-II aku sorang je perempuan tepi dia,dia mai mengesot kat aku .Dia memang peramah .Tanya aku macam-II .Btw,parents dia datang,bagi suport kat anak depa lha katakan .Ade lha sorang makcik ni,dia bawak jugak moto even lampu merah .Pastu,parents dia tu pon gelak lha .Tetibe,orang sebelah aku yang over gelaknya .Bak kata pepatah,Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi .Aku yang dok sebelah ni pon terkejut gile berokk --'

So,everything was fine .Cume aku tak buang tongkat moto .Memang lupe gile .Naseb JPJ tak nampak .Syukur .And tempoh aku atas titi memang cukup-II makan,7.06 saat .Alhamdulillah ! Disebabkan aku sangat terharu,aku bawak lha moto aku balik rumah .Bawak punye laju tetibe ade lha seorang warga yang tak emas pon.Dengan selamba badaknya dia tak bagi signal then,terhuyung hayang bawak moto tu .Eh,excuse me uncle ! Could you please bawak berhemat .Saye pon hampir terbabas sebab uncle tahu ? Naseb tangan saye tangkas tekan brek.Kalau tak,saye dengan moto saye sekali pon masuk dalam tong sampah MDB tahu ? * Dalam hati je aku cakap .Memang geram gile .Balik-II rumah aku cerita lha kat mak aku.Ingat kan ,nak sokong aku rupenye bantah aku .'Tu lha hang,bawak laju-II .Mak dah cakap,jangan bawak laju sangat .Bawak macam pelesit laju sangat .Nak pergi mane hah ? ' .Hee,tu baru mukadimah  ,tak denga lagi isi dan kesimpulan  :3 * Love you Mak !



HAPPY BIRTHDAY ALYA !
Today is my younger's sister birthday .May Allah bless her .
Amin :)


No comments: