Saturday, March 31, 2012

Rumah Dirisik Part 1



Assalamualaikum w.b.t and selamat kembali ke dunia blogger .Ngee :D Sorry lha,takdak karpet merah,tak sempat nak beli .Okay,kembali kepada tajuk asalnya .Tajuk sekarang bergelar .Err..setakat ni tajuk aku tak diberi pangkat lagi .Sebenarnya,aku nak cerita pasal 'Meminang Orang Perak'.Betoi dak ayat aku ? Betoi kot norh :) Tadi kan,tadi kan,kan kan,aku terjumpa kambing .Dak aih,tadi kan,aku dengan family + family tok aku iaitu termasuk family aku + aku dan family tok dan mak ayah aku ,pi lha merisik 'bakal makcik' aku .Dengan gembiranya,sepanjang perjalanan dari rumah sampai lha rumah bakal dirisik tu,aku senyum ja,senyum dan senyum dengan tanpa hentinya .Tapi berhenti lah jugak,satgi air liur aku keluar .Haish -,- Sampaikan lelaki yang tunggang motor pon pelik tengok aku,naseb lha tak terjatuh yea .

Dalam perjalanan yang berliku-II,aku tetidor .Tanpa ku sedari,aku sedaq ,pak aku berenti kereta.Aku kan stail gabra.Lepas bangkit tidoq,teruih aku bukak pintu,bukak bonet,ambik hantaran and get out .Tup,tup ....Eh-II,bila mase 'rumah bakal dirisik' ni masjid ? Ya Allah,rasa macam nak letak muka kat lubang jamban ja .Tapi naseb aku tak pi lagi .Ahah .

Then,kami sambung lagi perjalanan .Lalu,telahku temui mu juga 'rumah bakal dirisik'.Yaa (Y) .Then,mula lha 'dialog merisik dan dirisik'.Aku cuma tunjuk muka blur,sebab aku tak paham sepatah haram .Pastu,keluarga 'bakal makcik' aku pon terima .Ahli keluarga aku pon seronok,disebabkan mereka seronok,maka aku pon tumpang sejari tangan untuk seronok .Pastu,kelik lha mu nak buat pa gi ?

-No photos of 'Meminang Orang Perak' in this entry because of my camera kehabisan petrol-








Sebelum berlepas ke 'rumah dirisik' :D
                                                                                                                                    







No comments: